Orzechowe ciasteczka z kandyzowanymi owocami

Muszę troszeczkę nadrobić zaległości, więc zabrałam się za pieczenie i uwiecznianie tego na zdjęciach zanim zostanie zjedzone :) Dzisiejszy wypiek to ciasteczka, taki trochę miszmasz, ponieważ składają się z kilku różnych z pozoru składników, które w połączeniu stanowią wspaniałe dopełnienie smaku. Potrzebne nam będą następujące składniki:

100 gr orzechów (u mnie włoskie i arachidowe) zmielonych z 50 gr owoców kandyzowanych ( papaja, ananas,itp.) oraz 50 gr cukru kryształu żeby nie zrobiło się z orzechów masło :)- ja zmieliłam to w kubku miksującym. Następnie wsypujemy do miski 265 gr mąki pszennej, 1 płaską łyżeczkę proszku do pieczenia, 50 gr cukru pudru i mieszamy ze zmieloną masą orzechowo-owocową. Kolejno dodajemy do miski 130 gr margaryny Palma ( rozcieramy na kruszonkę) oraz 3 żółtka i zagniatamy szybko kruche ciasto, wkładamy na godzinę do lodówki by się schłodziło. Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni a blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z ciasta formujemy spore kulki i delikatnie rozpłaszczamy je na blasze, pieczemy do zrumienienia, studzimy i ozdabiamy wedle uznania - u mnie jest czekolada, a potem rozkoszujemy się smakiem tych pysznych ciastek :) Takie ciasteczka można przechowywać w szczelnej metalowej puszce, by móc się dłużej cieszyć tym wspaniałym smakiem...

Komentarze

Popularne posty