Tort dla mamy :)

Na tak szczególną okazję jaką jest Dzień Matki postanowiłam upiec słodkie upominki w postaci tortów dla mojej mamy oraz mojej teściowej - mamy mojego małżonka :). Idea była szczytna, a ja pochłonięta przygotowywaniem tortów komunijnych musiałam znaleźć wyjście z tej sytuacji. Tak więc powstały wyśmienite, choć różnorodne połączenia smakowe w formie torcików. Użyłam do nich dwóch rodzai biszkoptów : czekoladowy ucierany oraz tradycyjny jasny biszkopt. Nasączyłam kawą z aromatem migdałowym i pomarańczowym. Krem do przełożenia powstał z bitej śmietany, cukru pudru oraz płatków migdałowych i został usztywniony żelatyną. Owocowym akcentem było przesmarowanie czekoladowych blatów dżemem z czarnej porzeczki oraz dodanie do jednej z warstw śmietany konfitury wiśniowej. Cała konstrukcja została pokryta ubitą śnieżką, obsypana okruszkami biszkoptowymi i udekorowana ciemną oraz białą czekoladą. Niestety przepisu szczegółowego nie dam rady skomponować, ale pochwalę się zdjęciem, które pokazuje tort w całej jego krasie :)
 Ten tort, to po prostu niebo w gębie :)


 

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/10154425_564080913704882_1012693748666006362_n.jpg

Komentarze

Popularne posty