Piernik krakowski

Witajcie, dziś proponuję Wam przepis na prosty piernik. Przepisów na pierniki mam kilka, ale publikuję tylko te, które sama przetestowałam i stwierdziłam, że nadają się do puszczenia w eter :) Przepis znajduje się na opakowaniu przyprawy do piernika z firmy Gellwe. Mój piernik przygotowałam z połowy składników podanych w przepisie. Piekłam go w małej blaszce keksowej.
Proporcje składników podane są na dużą blaszkę keksową.

Składniki wg przepisu na opakowaniu:
400 gr mąki, 120 gr margaryny, 2 duże jajka, 250 gr cukru, 1 łyżeczka sody, 1 szklanka mleka, 4 łyżki powideł, 3 łyżeczki kakao, 1 opakowanie przyprawy do piernika, bakalie.

Margarynę rozpuścić i ostudzić. Jajka ubić z cukrem do białości. Dodać mleko, kakao, mąkę przesianą i wymieszaną z sodą i przyprawę do piernika. Wymieszać na jednolitą masę, w trakcie dołożyć powidła. Dolać margarynę i mieszać do połączenia składników. Bakalie oprószyć mąką i wmieszać do ciasta.
Formę natłuścić i posypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 175 stopni i piec piernik przez ok. godzinę ( sprawdzić patyczkiem). Jeżeli piernik będzie się zbyt rumienił to można go przykryć folią aluminiową. Upieczony piernik studzimy i możemy dodatkowo przełożyć go powidłami lub marmoladą. Wierzch oblewamy polewą czekoladową lub lukrem i dekorujemy wg uznania.


Komentarze

Popularne posty