Expo Sweet 2015 - minirelacja z targów branży lodziarskiej i cukierniczej

Witajcie, dzisiejszy wpis nie będzie dotyczył żadnego przepisu, a wydarzenia, które rozpoczęło się w niedzielę - 22 lutego 2015 r i będzie trwać do środy - 25 lutego. Mam na myśli targi Expo Sweet 2015. Miałam okazję być pierwszego dnia na  targach, i powiem, że jestem zachwycona tym, co tam zastałam. Mnóstwo wystawców oferujących m.in. lody, masy cukiernicze, dodatki do wypieków, różnego rodzaju czekolady, formy cukiernicze i formy do czekolady..., byłam w swoim żywiole :) Niedziela upłynęła słodko, degustowałam kilkanaście rodzajów lodów, ciast, pralinek czekoladowych... Spotkałam się ze znajomymi, którzy razem ze mną brali udział w II edycji Polskiego Turnieju Wypieków. Obejrzałam krajowe eliminacje do World Chocolate Masters, w których I miejsce zajął Łukasz Anioł. Będzie on reprezentował Polskę w światowym konkursie World Chocolate Masters, które odbędą się w Paryżu w październiku 2015 r.


 Na zdjęciu Łukasz Anioł i jego eksponat z czekolady - misterna praca, wymagająca opanowania.



Działo się bardzo dużo i opiszę to w naprawdę telegraficznym skrócie :) Oprócz konkursu wspomnianego wyżej, była także wystawa tortów okolicznościowych, których wykonanie inspirowane było strojem filmowym. Jestem pod ogromnym wrażeniem jeżeli chodzi o sposób dekoracji tortów, technik użytych przez ich wykonawców - od niektórych nie można było oderwać wzroku...
Na zdjęciach, które zamieszczę poniżej będą jedynie te torty, które spodobały mi się najbardziej.














Moje oczy cieszyły także gabloty, w których wystawione były rozmaite słodkości..., niestety nie mogłam ich spróbować...






A na koniec trochę prywaty :) spotkałam na tych targach kilka ciekawych osobistości : Panią Bożenę Sikoń, Tomka Dekera, Karola Okrasę, widziałam Kurta Schellera ...
Nie mogłam stracić okazji i zrobiłam sobie zdjęcie z Karolem Okrasą - przesympatycznym człowiekiem i znanym kucharzem, który prowadził niedzielne eliminacje do World Chocolate Masters.


Wczorajsza niedziela to także nowe znajomości, m.in. poznałam Kingę Jakimowicz - właścicielkę firmy Torcik.net oraz pasjonatkę słodkich wypieków.
Dzień był pełen wrażeń, a zwieńczyliśmy go ze znajomymi z PTW  spotkaniem z Panią Bożenką Sikoń - wspaniałą osobistością w branży cukierniczej.

Zdjęcie troszkę niewyraźne..., no ale nie można mieć wszystkiego :)

Komentarze

Popularne posty