Sernik zebra z polewą krówkową i prażonymi migdałami

Witajcie, mam nadzieję, że odetchnęliście już trochę po Świętach Zmartwychwstania Pańskiego. Ja powoli wracam do codziennych obowiązków. Dziś podzielę się z Wami przepisem na pyszny sernik, w którym połączone są dwa smaki: wanilia i kakao. Mam nadzieję, że znajdzie się wśród was smakosz, któremu przypadnie ten sernik do gustu, ja na pewno będę jednym z nich :) Recepturę dostałam od koleżanki i postanowiłam ją wypróbować. Był to strzał w dziesiątkę ! Zakochacie się w tym serniku, z pewnością.
Przechodzę zatem do konkretów i podaję przepis.

Składniki na tortownicę o średnicy 23 cm

1 kg mielonego twarogu - dobrej jakości z wiaderka, np. President,
4 jajka,
1 szklanka cukru,
2 opakowania cukru waniliowego,
1 szklanka kwaśnej śmietany 18 %,
2 łyżki kakao,
2 budynie waniliowe lub 2 łyżki mąki ziemniaczanej i 2 łyżki mąki pszennej,
herbatniki na spód -2 paczki małych, lub kruche ciasto - jak kto woli

Wykonanie:

Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, układamy herbatniki lub wylepiamy spód kruchym ciastem ( ja tak zrobiłam). W misce ucieramy całe jajka z cukrami, dodajemy śmietanę, twaróg, budyń i łączymy mikserem na jednolitą masę. Z masy sernikowej oddzielamy 1/3 ilości i dodajemy kakao - miksujemy. Do formy wlewamy na przemian 3 łyżki białej masy i dwie łyżki masy kakaowej, do wyczerpania składników. Wierzch wyrównujemy potrząsając delikatnie tortownicą aż masa się rozpłynie. Sernik wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni i pieczemy przez 1,5 godziny. Ciasto zostawiamy w wyłączonym piekarniku na około 20 minut, po tym czasie studzimy na kratce kuchennej. Sernik odkrawamy od ścian tortownicy, zdejmujemy obręcz i wstawiamy na kilka godzin do lodówki.

Polewa i dekoracja:
gotowa masa krówkowa, polewa czekoladowa, prażone płatki migdałowe

Zimny sernik smarujemy ciepłą masą krówkową lub polewą czekoladową i posypujemy prażonymi migdałami.


Moje uwagi:

Jeżeli na spód użyjecie kruchego ciasta, to przed nałożeniem masy serowej należy je podpiec na złoty kolor w 180 stopniach i wystudzić.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty