Ciasteczka owsiane z kokosem i bakaliami

Dziś naszła mnie ochota na coś słodkiego do kawy :) Przeszukałam swoje szafki i znalazłam m.in. płatki owsiane, które jakiś czas temu kupiłam by gotować owsiankę. Zapał do gotowania się ulotnił, a płatki pozostały, więc postanowiłam je wykorzystać. Stare powiedzenie mówi, że : " Kto zjada ostatki, ten piękny i gładki ", zobaczymy, czy to się sprawdzi :) Ale na poważnie, przepis jest następujący:

Składniki:
195 gr zmielonych płatków owsianych górskich,
1 łyżka mąki tortowej,
1 jajko,
100 gr miękkiego masła,
2 czubate łyżki gęstego miodu,
6 łyżeczek wiórków kokosowych,
ok. 1/3 szklanki rozdrobnionych bakalii, ja dałam mieszankę keksową,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
czekolada do dekoracji

Sposób wykonania:
Masło, jajko, miód miksujemy na gładką masę i dodajemy pozostałe składniki. Wszystko dobrze łączymy mikserem, masę przekładamy do worka cukierniczego i wyciskamy małe ciasteczka na blaszkę. Pieczemy partiami w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez ok. 15 minut, aż ciasteczka ładnie się zrumienią.
Ciastka studzimy i dekorujemy wg uznania rozpuszczoną czekoladą lub posypujemy cukrem pudrem.

UWAGA !!!

Ciasteczka po upieczeniu są bardzo delikatne, więc zanim je zdejmiecie z blachy, odczekajcie kilka minut by trochę przestygły i nie rozpadły się.




Komentarze

Popularne posty