Sernik z wiśniami w czekoladowym kruchym cieście

Co ja poradzę, że bez pieczenia nie mogę żyć :) Skoro kawę pija się codziennie, to i do kawy trzeba mieć małe co nieco, nie mam więc wyjścia. Poza tym reszta mojej rodzinki, to też niezłe łasuchy jeżeli chodzi o coś słodkiego - więc piekę, i już !
Wczoraj zrobiłam sok z wiśni w sokowniku, a owoce, które pozostały przesmażyłam z cukrem i zamknęłam w słoikach, by móc je wykorzystać do wypieków. Tak więc wiśnie wzbogaciły wnętrze mojego sernika, wspaniałe połączenie :) Spód i wierzch sernika to czekoladowe kruche ciasto, wręcz rozpływające się w ustach. Sam sernik przygotowuje się stosunkowo szybko, więcej czasu schodzi się ze studzeniem tego wypieku. Ale ja znalazłam na to sposób:  po lekkim przestudzeniu sernika w formie, wstawiam go na półkę w zamrażarce na ok. 30 minut, okrawam boki formy i zdejmuję obręcz, i znowu sernik chłodzi się ok. 1 godziny - po tym czasie jest odpowiednio związany i można go serwować.


Proporcje na tortownicę o średnicy 22 cm

Kruche ciasto:

1,5 szklanki mąki pszennej,
1/2 szklanki cukru,
2 łyżki kakao,
125 gr masła lub margaryny,
czubata łyżeczka proszku do pieczenia,
1 jajko

Masa serowa:

500 gr twarogu półtłustego,
2 całe jajka,
ok. 3/4 szklanki cukru,
2 łyżki gęstej śmietany 18 %,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
1 łyżka mąki pszennej,
smażone wiśnie lub wiśnie z konfitury


Na ciasto kruche mieszamy ze sobą suche składniki, dodajemy tłuszcz i rozcieramy szybko na kruszonkę, dodajemy jajko i zarabiamy składniki nożem. Kiedy zaczną się łączyć zagniatamy ciasto ręką, dzielimy mniej więcej na połowę i jedną częścią wyklejamy spód formy wyłożonej papierem do pieczenia ( pozostałe ciasto wkładamy do zamrażalnika). Tortownicę z ciastem wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 15 minut, ciasto lekko studzimy. Zmniejszamy temperaturę piekarnika do 150 stopni.
W misce umieszczamy całe jajka, dodajemy cukier i śmietanę, ubijamy. Kolejno dajemy twaróg przeciśnięty przez praskę, miksujemy na średnich obrotach miksera. Na koniec dodajemy obydwie mąki, łączymy na jednolitą masę.
Na podpieczony spód kładziemy punktowo wiśnie, na nie masę serową, wyrównujemy wierzch i ponownie dajemy gdzieniegdzie wiśnie. Na wierzch sernika kruszymy drugą część ciasta i wstawiamy do piekarnika na ok 75 minut. Po upływie wymaganego czasu wyłączamy piekarnik i zostawiamy w nim sernik na ok. 15 minut. Studzimy zupełnie i dopiero wtedy wyciągamy sernik z formy, posypujemy cukrem pudrem.
Jeżeli nie możecie doczekać się konsumpcji, skorzystajcie z mojej wersji przyspieszonego studzenia :)


Smacznego !




Komentarze

Popularne posty