Tarta z kremem cytrynowym i jogurtowym musem

Każda okazja jest dobra, by kupić coś, o czym dawno się marzyło... Tak było w mojej sytuacji. Od jakiegoś czasu bardzo podobała mi się prostokątna forma do tarty i w końcu udało mi się ją nabyć :) Jako pierwszy wypiek w nowej formie przygotowałam kruchą tartę z gotowanym cytrynowym kremem, wyśmienita propozycja dla miłośników cytryn :)

Będziecie potrzebować:

Ciasto kruche:

1,5 szklanki mąki pszennej tortowej,
1 jajko,
1/3 szklanki cukru pudru,
1/3 kostki masła,

Krem cytrynowy:

1 cytryna,
1 szklanka wody,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
2 łyżki mąki pszennej,
1 jajko,
ok. pół szklanki cukru,
czubata łyżka masła

Jogurtowy mus:

pół szklanki jogurtu greckiego,
pół szklanki śmietany 18 %,
cukier puder 2 łyżeczki,
1,5 łyżeczki żelatyny

Wykonanie

Mąkę mieszamy z cukrem pudrem, siekamy z masłem. Kiedy uzyskamy konsystencję kruszonki, dodajemy jajko i szybko zagniatamy kruche ciasto, zawijamy w folię i na ok. godzinę wkładamy do lodówki.
Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na grubość ok 0,5 cm i wykładamy nim formę, nakłuwamy spód ciasta widelcem aby podczas pieczenia powietrze się wydobywało, a spód ciasta pozostał płaski. Pieczemy kruchy spód w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, aż się zrumieni ( będzie to trwało ok 15 minut). Jeżeli jednak podczas pieczenia spód ciasta będzie się Wam wybrzuszał, otwórzcie piekarnik i znów nakłujcie spód widelcem - uwolnicie w ten sposób powietrze. Kruchy spód po upieczeniu studzimy.

Na krem zagotowujemy 3/4 szklanki wody z cukrem. Cytrynę oczyszczamy, ścieramy wierzchnią warstwę skórki i wyciskamy sok, przekładamy do miski i dodajemy jajko i obie mąki oraz resztę wody, mieszamy na jednolitą masę. Zawiesinę zaparzamy wrzątkiem z cukrem i przelewamy z powrotem do garnka, zagotowujemy. Do gorącego kremu dodajemy czubatą łyżkę masła, mieszamy aż się połączy i gorący krem wylewamy na kruchy spód. Wyrównujemy wierzch i odstawiamy do lodówki aby krem stężał.

Aby przygotować mus, żelatynę zalewamy niewielką ilością wody, a gdy napęcznieje, rozpuszczamy ja w kąpieli wodnej. Śmietanę ubijamy z jogurtem i dodajemy cukier puder do smaku, partiami dodajemy letnią żelatynę, miksujemy na gładką masę i wylewamy ją na tartę. Tartę wstawiamy na ok. 2 godziny do lodówki aby kremy odpowiednio stężały, a spód odpowiednio zmiękł.
Ja swoją tartę, zanim stężał mus, udekorowałam kleksikami z dżemu truskawkowego.

Oczywiście, tą tartę możecie przygotować w klasycznej okrągłej formie.






Komentarze

Popularne posty