Placki ziemniaczane z kwaśną śmietaną, wędzonym łososiem i koperkiem

Bardzo lubię placki ziemniaczane. Szczególnie zasmakowały mi placki, które miałam okazję jeść jakiś czas temu, w jednym z warszawskich pubów. Dlatego postanowiłam odtworzyć tą potrawę w mojej kuchni.
Placki wyszły wyśmienite i delikatne. Oczywiście ważne jest by użyć ziemniaków, które nie mają w sobie zbyt dużo wody, jeżeli po utarciu ziemniaków będzie tej wody sporo, należy ją zlać. W innym razie w trakcie smażenia będzie bardzo pryskał tłuszcz.
Z podanej porcji wyszło mi około 25 placków.

Składniki:

5 średnich ziemniaków,
2 żółtka,
1 kopiasta łyżka kwaśnej śmietany 18%,
2-3 łyżki mąki pszennej,
sól i pieprz do smaku,
jeżeli lubicie dodajcie małą cebulę

Dodatkowo:

plastry wędzonego łososia ok. 100 gr,
kwaśna śmietana 18 %,
świeży koperek,
olej do smażenia


Ziemniaki ścieramy na tarce do ziemniaków ( jeżeli macie malakser, znacznie ułatwicie sobie pracę). Jeżeli zebrało się Wam sporo wody, zlejcie ją. Do ziemniaków dodajcie żółtka, śmietanę, mąkę, sól i pieprz, ewentualnie zetrzyjcie cebulę. Wymieszajcie wszystko na jednolitą masę.
Na patelni rozgrzejcie trochę oleju i nakładajcie łyżką porcje ciasta, formując placuszek. Smażcie na złoty kolor z obydwu stron. Gotowe placki odsączamy na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu.
Łososia kroimy na paski, koperek myjemy i dzielimy na pojedyncze gałązki lub siekamy.
Placki serwujemy z kleksem kwaśnej śmietany, zrolowanym paskiem łososia i gałązką koperku.

SMACZNEGO !






Komentarze

Popularne posty