Sernik z brzoskwiniami

Pamiętam, jak kilkanaście lat temu po raz pierwszy jadłam taki sernik... delikatny i wilgotny smak z kawałkami brzoskwiń otulony kruchym ciastem... po prostu bajka...
Przepis, który otrzymałam kiedyś od mojej cioci często był przeze mnie wykorzystywany, ale z biegiem lat gdzieś się zawieruszył... Skorzystałam więc ze swojego doświadczenia w kwestii wypieków i ponownie przygotowałam ten sernik. Oryginalny przepis był inny, ale receptura to tylko punkt wyjścia dla naszej wyobraźni... możemy ją modyfikować wg uznania, zachowując odpowiednie proporcje składników.
Sam sernik nie jest pracochłonny, wymaga jedynie pewnego czasu aby po upieczeniu wystygł zanim będziemy go serwować. Przygotujcie go najlepiej dzień przed podaniem...


Proporcje składników na tortownicę o średnicy 26 cm

Kruche ciasto:
300 gr mąki pszennej,
200 gr margaryny,
90 gr cukru kryształu lub pudru,
1 jajko,
płaska łyżeczka proszku do pieczenia


Mąkę mieszamy z cukrem i proszkiem do pieczenia, siekamy z margaryną aż powstaną grudki. Dodajemy jajko, zarabiamy ciasto nożem. Kiedy składniki zaczną się łączyć szybko zagniatamy ciasto w kulę ( starajcie się zrobić to szybko ). Ciasto dzielimy na pół i jedną częścią wylepiamy spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Tak przygotowaną tortownicę wstawiamy do lodówki. Pozostałe ciasto owijamy w folię i także chłodzimy.

Masa twarogowa:

1-1,2 kg twarogu ( ja miałam domowy ) ,
5 jajek,
1,5 szklanki cukru pudru,
2 czubate łyżki kwaśnej śmietany,
sok z połowy cytryny,
po 1,5 łyżki mąki pszennej i ziemniaczanej,
brzoskwinie z zalewy 

Jajka ucieramy z cukrem, dodajemy sok z cytryny, obie mąki i mieszamy aby nie było grudek. Dodajemy twaróg i miksujemy niezbyt długo, do połączenia składników. Brzoskwinie kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy do masy serowej ( ja zużyłam pół puszki brzoskwiń - możecie dać więcej ), mieszamy i wykładamy do tortownicy. Wyrównujemy wierzch i posypujemy pozostałym kruchym ciastem, starając się pokryć równomiernie całą powierzchnię sernika.

Gotowy do pieczenia sernik wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170-180 stopni na około godzinę. Po upływie tego czasu wyłączamy piekarnik i pozostawiamy w nim sernik na 30 minut.
Sernik studzimy w formie w temperaturze pokojowej. Po kilku godzinach zdejmujemy obręcz i wstawiamy ciasto na całą noc do lodówki. Serwujemy następnego dnia. Wierzch sernika możecie posypać cukrem pudrem.

SMACZNEGO !



 

Komentarze

Popularne posty