Sos Tzatziki - moja interpretacja...

Witajcie Kochani. Postanowiłam od czasu do czasu zaglądać tu, na mojego bloga. Prawda jest taka, że nie zawsze mi się chce dodawać nowe przepisy... Niektóre są tylko do mojego użytku, ale znajdą się i takie receptury, którymi chętnie się z Wami podzielę.
To właśnie jeden z takich przepisów...
Sos Tzatziki, który w oryginale składa się jedynie z jogurtu greckiego, świeżych ogórków, soli i pieprzu. Ja postanowiłam go trochę zmodyfikować, wzbogacić jego konsystencję i smak. Teraz, wg mnie, jest idealny. Wyśmienicie pasuje do ziemniaków w mundurkach, zarówno gotowanych, jak i pieczonych w żarze ogniska.
Porcja przygotowanego sosu wystarcza dla 6-8 osób.

Będziecie potrzebować:

200 gr jogurtu greckiego,
2 średnie ogórki gruntowe,
2 kopiaste łyżki twarożku Delikatny President
2 kopiaste łyżki śmietany 18 %,
mały ząbek czosnku,
sól i pieprz do smaku

Ogórki myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem, ścieramy razem ze skórką na tarce o średnich oczkach. Do sporej szklanej miski wkładamy jogurt, serek, śmietanę, ogórki, przeciśnięty ząbek czosnku i mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Przed podaniem schładzamy w lodówce. Podajemy do ziemniaków w mundurkach, ale równie dobrze smakuje z pieczoną rybą lub świeżym pieczywem.

SMACZNEGO !!!










Komentarze

Popularne posty